Gør motion til en vane – ikke en pligt

Gør motionen til en fast del af din hverdag
Alle ved, hvor vigtigt motion er både for vores fysiske og mentale helbred. Dog kan de færreste komme udenom, at det er mere tiltalende at ligge på sofaen end at løbe en tur. Hvis du vil motionere mere i din hverdag, er det derfor en god idé at skabe nogle gode vaner.

Gå tur med hunden

For rigtig mange mennesker gælder det, at de bedste former for motion er dem, hvor man dårlig nok opdager, at man motionerer. Du bør ikke underkende effekten af en god gåtur, og derfor kan hundeluftning altså være en fremragende motionsform. Dog anbefales det også, at du supplerer med træning, som får din puls op. Har du ikke din egen hund, kan du jo overveje at lave en fast aftale med naboen. Det er nemlig ikke en billig affære at være hundeejer. Her kan du blive klogere på, hvordan du kan tjene penge på Bitcoin. Ved at skabe en indkomst ved siden af dit arbejde, er der større chance for, at du kan finansiere en hund.

Dans gør dig glad!

Er du på udkig efter motion, som du rent faktisk har lyst til at dyrke, er dans en rigtig god mulighed. Man kan nemlig ikke undgå at blive glad, når man danser. Derfor er det de færreste, der lægger mærke til, hvor hårdt det egentlig er at danse. Der findes mange forskellige former for dans, og derfor er det bare om at finde en stil, der passer dig. Du kan for eksempel begynde til pardans med din partner, men det er også muligt at gå til mere fitnessrelaterede danse som zumba. Når du først har fundet din yndlingsstilart, er du klar til timevis af god motion.

Tilmeld dig et hold

Når det handler om at gøre motion til en vane, kan hundeluftning eller dans være en rigtig god idé. Dette skyldes, at begge motionsformer afleder tankerne henholdsvis med en sød hund og danseglæde. Hvis du skal holde fast i en mere hårdfør form for træning, kan det være en rigtig god idé at tilmelde dig et hold. Umiddelbart kan det virke smart at melde dig ind i et fitnesscenter og træne, når du har tid. Ofte fører dette dog til, at du ikke får trænet så meget, som du gerne ville. Ved at tilmelde dig et hold, er du sikker på, at du rent faktisk kommer afsted. På den måde bliver det lettere at holde motivationen oppe.

Sæt et mål

Hvis du skal gøre motion til en vane og ikke en pligt, handler det om, at du skal holde fast over en længere periode. Jo længere tid du har motioneret regelmæssigt, jo lettere bliver det nemlig at komme afsted. Ja, måske bliver det endda helt umuligt for dig at blive derhjemme! Skal du holde fast i motionen, kan det være en rigtig god idé at sætte et konkret mål. Det kan for eksempel være, at du skal gå med hunden hver dag den næste måned. Har du et mål som dette, bliver det lettere at hive dig selv op fra sofaen.